Oglądasz wypowiedzi wyszukane dla frazy: bilety PKP komunikacji międzynarodowej





Temat: EN Kiepura


| Ktoś tu niedawno pisał, że od nowego rozkładu nici z Kiepury, znaczy
będzie
| jeździł, ale z polskimi wagonami bez klimy i w ogóle be.
| Dzisiaj widziałem w Warszawie rzeczony pociąg, złożony z kuszetek i
WLABów
| PKP, DB i RZD. Nie byly to wagony specjalnie wspaniałe, specjalnie
czyste
| ani specjalnie nowoczesne - wytóżniał się zaledwie jeden niemiecki wagon
| sypialny i trzy sypialne rosyjskie, z klimą i niepodobne do ryflowanych
| stodół, na 200kph i ze sprzęgiem śrubowym.

| Fajne, ale nie dostaniesz na nie biletu u nas :-(

Znaczy na te ruskie?
Jest taki jeden pociag, chyba Vlatva z Moskwy gdzies do Czech. Na niego w
ogole nie ma u nas biletow po kraju. Wiele takich jest ? Ciekawa rzecz.
Rodzi fajny klimat, cos, czego nie mozna zobaczyc:)))


Jak jest sypialny komunikacji miedzynarodowej (Kiepura + rozne takie do bylego CCCP) to na niego z
definicji nie ma biletow krajowych. Natomiast ciekawa kwestia jest czy na taki pociag (zwlaszcza
jadacy _z_ bylego CCCP) mozna kupic w ogole bilet w komunikacji miedzynarodowej. Jak dowiadywalem
sie na wiosne o polaczenia do Berlina, to baba z dworca lubelskiego powiedziala cos mniej wiecej, ze
na Kijow-Berlin od Lublina nie mozna kupic biletu, dopiero od Warszawy na wagony doczepiane w
Warszawie.

Przemek

PS. BTW, to jest IMHO idiotyzm, ze nie mozna w tych w "spalnych" kupic biletow krajowych np.
Warszawa-Rzepin czy Chelm-Szczecin (oba w Kijow-Berlin i sa to calkiem sensowne polaczenia krajowe)





Temat: Kilka trudnych pytań


(Regulamin Przewozu Osób, §17, ust. 11)
W pociągu, na odcinku PKP, podróżnemu z biletem komunikacji
międzynarodowej,
zamierzającemu odbyć przejazd:
  1) poza stację przeznaczenia wskazaną na bilecie - należy wydać nowy
bilet od
pierwotnej do nowej stacji przeznaczenia. Jeżeli przejazd dalszy odbywa
się w
pociągu objętym dopłatą, nie wydaje się nowej dopłaty a podróżny może
zajmować
to samo miejsce tylko do czasu zgłoszenia się innego podróżnego,
posiadającego
dopłatę ze wskazaniem tego miejsca (...)

Czyli konduktor - w przypadku opisanym przez G. Piotrowskiego postąpił
niezgodnie z przepisami :-(


Nie bardzo rozumiem sformułowanie "należy wydać nowy bilet od pierwotnej do
nowej stacji przeznaczenia". Czy w powyższym przypadku należy wydać nowy
bilet z Opola do Gliwic, czy też dopłatę do starego biletu z powodu zmiany
(wydłużenia) relacji?
I druga sprawa: co w przypadku podróżnego z biletem komunikacji krajowej
(wcześniej pytałem jedynie o przejazd w tej samej strefie odległości)?

Pozdrawiam
Krzysiek







Temat: PKP
PKP piętnuję ... za obsługę w pociągach, za brak gniazdek 220V/230V i za
ogólny bałagan.
IC Fredro - obsługa pociągu informuje podróżnych głosem takim, jakby
wydobywał się on z beczki przykrytej papą i mówiący byłby zanurzony w
wodzie po dziurki w nosie. Pominę milczeniem fakt, że wszelkie "zapowiedzi"
są tylko w języku polskim ...
IC Panorama - nie da się zarezerwować miejsca w pobliżu gniazdka
elektrycznego. Nie bo NIE. A dlaczego nie? Bo pani nie umie w systemie
wybrać numeru miejsca, mimo że podałem jej dokładne numery miejsc przy
których są gniazdka 220V/230V. Worki ze śmieciami nie są schowane w jakimś
schowku tylko leżą sobie beztrosko na korytarzu wagonu. Fakt, ostatniego
wagonu ale jednak na uczęszczanym korytarzu.
Kasa na dworcu głównym we Wrocławiu - kartą płacić można tylko w wybranych
kasach. Bo TAK :) A w kasie z napisem "Sprzedaż biletów w komunikacji
międzynarodowej i krajowej" biletu na ICka relacji Wrocław Główny -
Warszawa Centralna nie można kupić. Bo NIE :) I oczywiście pani w kasie
międzynarodowej jedyny obcy język jaki uznaje to rosyjski :)
Podanie godziny odjazdu pociągu powoduje u wspomnianych pań z okienek
oczopląs i panikę ogólną, bo "skąd pan to wie".
Ech ... 21 wiek ...




Temat: Ile kosztuje bilet do Lvova ?
Oto rezultat stukania w klawisze przez osobę, pragnąca byc


| Zapytaj w kasie międzynarodowej.

W międzynarodowych nie ma podziału taryfowego na osobowe, pośp. i inne
(jeśli chodzi o taryfę "za kilometry"). We 09/01 na kasie w Rzeszowie
widziałem cenę Rzeszów-Lwów AFAIR ok 100 PLN (ale nie wiem czy było w to
wliczone obowiązkowe na odcinku Przemyśl-Lwów miejsce horyzontalne)


Zapewne nie - wychodziłoby strasznie tanio "za kilometry"...


| Jest zniżka 37% ?

| Żartujesz? Z jakiego powodu?

Ustawodawca przewidział kilka powodów, ale żadnego w komunikacji
międzynarodowej ;-)


No właśnie... Myślę, że nie przez przypadek... Natomiast w
komunikacji międzynarodowej jest mnóstwo różnych dziwnych zniżek
na konkretne relacje, zależnych od wieku, ilości pasażerów,itp.
Ale o to należy już pytać w kasach, albo w informacji internetowej
PKP, bo w kółko się cos zmienia.


| Co trza mieć by przejechać granicę ?

| Paszport. Szczęście. Bilet. Niezadługo pewnie także i wizę.

| BTW do Lwowa, nie do Lvova...

Albo do L'viva ;-)


No właśnie, więc lepiej już trzymajmy się nazw polskich, bo jak
każdy zacznie podawać nazwy miast w innym języku, może dojść do
nieporozumień. BTW ciekawe jak Lwów się nazywa po chińsku? 8-)

Marek A. Salwa





Temat: ulga pracownicza 99%


 Jeśli polski
| kolejarz jeździ za darmo pociągami np. niemieckimi to na pewno nie robi tego
| na koszt PKP.

A wlasnie, ze robi to na koszt PKP. Tylko, ze posrednio. Dzieki temu, ze
kolejarz polski moze jezdzic w Niemczech, kolejarz niemiecki moze
jezdzic za darmo w Polsce, czyli PKP nie dostaje za jego przejazd.


Nie.
PKP:
"Pracownicy PKP, a także - z pewnymi ograniczeniami - renciści i emeryci oraz
członkowie ich rodzin, mają uprawnienia do korzystania z bezpłatnych biletów i
zniżek na koleje zagraniczne.

Uprawnionymi członkami rodziny są małżonek pracownika, prowadzący z nim wspólne
gospodarstwo domowe oraz zamieszkujące z nim dzieci (do 25 roku życia) własne
lub adoptowane, pasierbowie itp. pod warunkiem, że nie pracują i nie zawarły
związku małżeńskiego."

W żadnym pąństwie w Europie uprawnionych do ulg FIPa czy innych dobrodziejswt
miedzynarodowej komunikacji i wystawiania biletów PKP nie jest aż tyle co w Polsce.
Poza tym ten bilet wystawia PKP, pogrąża się w straty. Z całą pewnośćią osób z
NIemiec nie jest tylu co u nas w Polsce.
Poza  tym to chyba PKP płacą ryczałty tym kolejom europejskim, za którymi
pracownik nasz PKPowski jeździ, zamiast, sam za nie zapłacić.





Temat: Czeska Cegła (Praga-Thessaloniki)


| - ile może kosztować bilet z Pragi do Thessalonik. W rozdzaile  dotyczącym
| komunikacji międzynarodowej znalazłem jeden bezpośredni wagon w w/w
| relacji. Będzie kursował od 8.VI do 25.IX. Odległość 2342 km, czas jazy oj
| długi - wjazd z Pragi 0:46 Przyjaz o 7:13 (54 godziny)

| - drugie pyanie - ciekaw czy jeśli PKP wpieło by do Chopina taką kuszetkę
| i prpinało ją w Perov to czy byli by chętni (w sezonie letnim) na taką
| relację - Jak myslicie. Czy w dobie tanich połaczenień samolotwych opłaca
| się organizować takie wagony.

Kiedyś się pytałem w kasie międzynarodowej o bilet Gdańsk -Saloniki przez
Bratysławę (od Bratysławy przejazd tym właśnie wagonem bezpośrednim) i
wyszło w obie strony ok.1100 zł ,w cenie 2 przejazdy wewnątrz Grecji.
Co do zainteresowania to to byłoby bardzo małe: żenujący czas przejazdu,
okrężna droga przez Bukareszt, Sofię,  cena wyższa od biletu lotniczego
LOT-u nie mówiąc już o tanich liniach lotniczych.



Gdańska, dlaczego więc Czesi fundują sobie takie połączenie?

[ciach]

Przemek





Temat: Niemiecki FIP w Polsce - tragedia
Do DB:

W pociągach BWE w komunikacji międzynarodowej płacisz zawsze cenę globalną, także z Frankfurt / Oder. Jeśli jedziesz na podstawie karty zniżek to płacisz za bilet wg zniżki "FIP" jeśli masz na PKP bilet FIP to płacisz opłątę "Bord-Pass". Teraz to 3,50 euro od zmiany rozkładu.

Pozdrawiam



Temat: jak najtaniej do Pragi


Pod warunkiem ze nie wsiadzie kontroler i nie zarzada biletu
miedzynarodowego na odcinek Miedzylesie - Lichkov. Slyszalem ze w ten
sposob
pare osob wysadzili w Ostravie, jak w Petrovicach wsiedli rewizorzy i
zarzaali od Polakow biletu na odcinek Zebrzydowice - Petrovice.


Witam!
Przecież od paru miesięcy można kupić u konduktora przejściówkę w
komunikacji PKP-CD lub odwrotnie za 2 PLN lub 15 CZK.
Pozdrawiam, Adam B.





Temat: Zmiany w komunikacji PKP - ZSSK
No i doczekaliśmy się. Od 14 lipca specjalna cena obowiązuje na wszystkich
kolejowych przejściach polsko - słowackich. I tak:

Zwardoń - Skalite 1,2 EUR
Zwardoń - Cadca 2 EUR
Leluchów - Plavec 1 EUR
Muszyna - Plavec 1,1 EUR
Nowy Łupków - Medzilaborce 1,5 EUR

Jest to cena międzynarodowego biletu powrotnego ważnego 2 dni.

 http://dop.slovakrail.sk/c_sk_pl.html

Pzdr





Temat: Konferencja prasowa PKP i podwyzka TCV


Zgodnie z zaleceniem
Międzynarodowego Związku Kolei (UIC) Podkomisji   Ceny, do stawek
taryfowych na odcinku PKP włączono dopłatę pobieraną do pociągów
objętych dopłatą w zryczałtowanej wysokości. Tak więc przy przejeździe
w komunikacji międzynarodowej pociągiem EuroCity na odcinku PKP,
podróżny nie będzie otrzymywał odrębnego biletu  dopłaty do pociągu
EC.


Hm. Czy to znaczy, ze bez wzgledu na rodzaj pociagu bilet bedzie (poza
wszystkim innym) o te 17 czy ile tam zlotych drozszy? Exemplum z
Muszyny do Plavca? No, ja wiem, ze tam jest jakas znizka, wiec niech
bedzie z Warszawy do Drezna. Jedzie sie wolowym kurierem bez zadnej
rezerwacji, a doplate sie placi? A za rezerwacje fakultatywna jeszcze
extra?





Temat: Komunikacja przygraniczna


Witam!

| Czy jest gdzies na stronach PKP informacja o ulgach w komunikacji
| przygranicznej?
[...]
A i owszem. ;)
http://www.pkp.pl -Dla podróżnych -Oferty w komunikacji
międzynarodowej
A dalej to już wiadomo.


Wiadomo, ale dane są nieaktualne. Proponuję http://www.wasteels.com.pl a tak w
niesamowitym skrócie, to w relacjach do 120 km z małymi wyjątkami cena biletu
tam/powrót jest z 50% zniżką (jesli chodzi o PKP-DB) np.
Rzepin - Frankfurt(O) - Cottbus (i powrót) = 18,60 EUR
Zgorzelec - Dresden HBF (i powrót) = 19,40 EUR

Pozdr
krw1618
Krzysztof z Warszawy
http://krw1618.republika.pl/propozycjecenowepkp.htm





Temat: Dlaczego niedasie kupić takiego biletu?
Witam,
chciałem kupić w międzynarodowej kasie bilet Mińsk lub Brześć-Rzepin na Saratova.
Kasjerce za nic w świecie nie chciało tego przyjąć w systemie. Czy ten pociąg
jest niedostępny w komunikacji BC-PKP? Czy taki bilet jednak da się wystawić w
Polsce, jaka może być orientacyjna cena? Jeżeli jednak w Polsce niedasie, to czy
wystawią mi bilet na ten pociąg w Brześciu/Mińsku w tym czasie, jak on będzie
już w drodze?

Pozdrawiam
 SU45-034





Temat: zakładka MK na www.pkp.com.pl


| O, pogromca PKP-logo :-)

| Ja tylko wykonuje polecenia swoich przelozonych

Każdy tak mówi :-)

[ciach]


A ja proponuje przed zmienianiem czegokolwiek zobaczyc jak dziala i co oferuje
strona:
http://www.cdrail.cz

Sam dzial o taryfach jest swietnie przygotowany:
http://www.cdrail.cz/CP1250/SLUZBY/ceniky1.htm

Dlaczego nigdzie na www.pkp.pl nie ma wypisanych chociazby cen w komunikacji
miedzynarodowej, chociazby tam gdzie jezdza bezposrednie pociagi z Polski. Przy
ofertach typu EuroDomino musza byc podane konkretne ceny!

Czy ceny biletow mam szukac po calym necie, a gdy zachce mi sie jechac za
granice to ostanim miejscem gdzie bede szukal informacji bedzie www.pkp.pl?
Przypomne tylko, ze juz kilkakrotnie pytano sie na pmk, gdzie na sieci mozna
znalezc TOB. To chyba oczywiste ze pierwszym, a nie ostatnim miejscem powinna
byc witryna przewoznika. Zdawkowe informacje sa nie na miejscu... I to nie jest
klopot tej wersji, bo tego nie bylo nigdy!

O wersji w obcych jezykach to juz nie bede wspominal bo to wyzsza szkola
jazdy...

To wszystko jest do zrobienia bo juz system informowania on-line o polozeniu
pociagu na sieci to juz sfera marzen. U nas to nie mozliwe, ale np. tu:
http://www.vlak.cz/SCRIPTS/CDS/poloha.asp
dowiaduje sie czy pociagi do Warszawy wracajace od strony Czech beda
opoznione...

Pozdrowienia
Grzesiek





Temat: Monopol PKP Intercity
Chyba nie są objęte kabotażem ? IC uruchamia też w komunikacji międzynarodowej BWE ( 3 pary ) WAWEL , PRAHA , SOBIESKI i nimi można jeździć w komunikacji krajowej.
Wszystkie pociągi jadące na Wschód lub ze Wschodu składają się wyłącznie z wagonów sypialnych i kuszetek. I nie ma znaczenia która spółka je obsługuje. Jest to spowodowane koniecznością wymiany kół na granicy (inna szerokość torów). Trudno więc udostępniać taki pociąg w komunikacji krajowej na krótkich odcinkach, bo i tak nikt czymś takim nie pojedzie ze względu na koszty (bilet+kuszetka).
Dotyczy do również m.in. "Kiepury" PKP IC na terenie Niemiec.

Pociągi dzienne tej spółki do Berlina, Pragi czy Wiednia to zupełnie inna "bajka". A poza tym co to ma wspólnego z tematem tej dyskusji? Proszę nie schodzić z tematu albo rozpocząć nowy wątek!



Temat: Dlaczego niedasie kupić takiego biletu?


Witam,
chciałem kupić w międzynarodowej kasie bilet Mińsk lub Brześć-Rzepin na
Saratova.
Kasjerce za nic w świecie nie chciało tego przyjąć w systemie.


I nic dziwnego, bo PKP nie ma swojej puli miejsc na ten pociag, a przez
Kurs90 miejsc bedacych w dyspozycji BCz czy tez RZD niedasie zarezerwowac.

Czy ten pociąg


jest niedostępny w komunikacji BC-PKP? Czy taki bilet jednak da się
wystawić w
Polsce, jaka może być orientacyjna cena?


Teoretycznie powinni wypisac recznie miejscowke, uprzednio rezerwujac faksem
na Bialorusi - o ile beda wolne miejsca w danej chwili. Trwa to jednak kilka
dni i kosztuje dodatkowo - nie pamietam dokladnie, ale cos kolo 25-30 zl.





Temat: Gdanszczanin zapytuje...


...szanownych wroclawian!
Wybieram sie do czeskiej Pragi w sierpniu... Jako, ze nie jestem juz
studentem i nie mam znizki probuje opracowac alternatywny dla PKP
transport do Pragi. Slyszalem, ze oplaca sie jechac koleja do Wrocka a
stamtad autobusem do Pragi. I tu mam do Was, szanownych mieszkancow
Wroclawia, pytania:
- jaka firma oferuje najlepsze (najszybsze, najtansze) polaczenia
autobusowe z Praga?
- czy znacie miejsca i pory odjazdow tych autobusow?
- wszelkie inne info nt. komunikacji z Praga mile widziane (namiary,
telefony, URLe itd.) :-)

Orbis Transport - regularna linia Gdansk/Wroclaw/Praga/Genewa.nie wiem ile


moze kosztowac bilet, ale na pewno powiedza Ci w kazdym biurze ,w ktorym
prowadza sprzedaz biletow na miedzynarodowe linie autokarowe. W Gdansku nie
powinienes miec najmniejszych z tym problemow.Popytaj dobrze o ceny bo moze
sie okazac,ze taniej bedzie jechac bezposrednio z Gdanska niz kombinowac z
PKP !
Pozdrawiam
Inka




--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl





Temat: Zmiany dotyczące pociągów Cisalpino
Od 1 stycznia 2007 r. nastąpią zmiany dotyczące pociągów Cisalpino. Spółka Cisalpino AG, która prowadzi przewozy pasażerskie na trasach międzynarodowych między Szwajcarią, Niemcami i Włochami została przyjęta do FIP. W związku z tym Cisalpino AG przyznała jedynie 50% ulgi na przejazdy w swoich pociągach. Do tego uprawniać będą:
- karta zniżek FIP,
- oraz bezpłatna książeczka biletowa FIP z kuponami na koleje kraju, przez który przejeżdża Cisalpino.

Do końca tego roku podróż wszystkimi pociągami Cisalpino odbywa się na podstawie bezpłatnych biletów FIP z kuponami na kraje, w których kursują te pociągi - należy tylko wykupić miejscówkę za 5 euro w komunikacji międzynarodowej (w Szwajcarii bez dopłat). Od stycznia 2007 r. podróż pociągami Cisalpino oraz EuroCity Cisalpino (pociągi kursujące ze Szwajcarii do Mediolanu, Wenecji i Livorno) będzie możliwa po wykupieniu biletu z ulgą 50% wg taryfy FIP.

Wszystkie dzienne połączenia dalekobieżne między Szwajcarią i Włochami realizowane są wyłącznie pociągami spółki Cisalpino AG. We wszystkich pociągach obowiązuje globalny system cen.

Informacja z "Kuriera PKP"



Temat: pociagiem przez granice
Czy w kasie biletowej mozna kupic bilet w komunikacji krajowej lub
miedzynarodowej z dowolnej stacji PKP do punktu "Granica RP".

Mam taki bilet wypisany przez konduktora "Granica RP" - Warszawa
Centralna, 50% poc pos.

Jezeli konduktor ma prawo wypisac taki bilet to czemu w kasach baby
nie chca tego sprzedawac ...?

PABLO





Temat: Dworce PKS

Wcześniejszy zakup biletów jest konieczny co najwyżej w komunikacji międzynarodowej...
Niekoniecznie. W okresie wzmożonych przejazdów (zwłaszcza przed przerwami świątecznymi) mnóstwo studentów jeździ do domu, a autobusy mają ściśle ograniczoną liczbę miejsc. W dodatku niektórzy kierowcy na pośpiesznych nie chcą brać pasażerów na stojąco. Nie ma się co dziwić ludziom, że chcą sobie wcześniej zagwarantować miejsce w autobusie (bilet na PKS niejako zawiera w sobie miejscówkę, za którą w PKP płaci się ekstra). Autobus to nie pociąg, do którego upchnie się praktycznie każda liczba pasażerów (też oczywiście w pewnych granicach).



Temat: Gdynia-Berlin : Cena


Mam dylemat ile to kosztuje, kuszeta normalnie 41 (baz taryfy
specjalnej),do
Berlina jest miedzynarodowa, to czy obowiazuje jakas dodatkowa oplata ? no
i
ile bilet... ?
jak po wielu probach dodzwonilem sie na informacje pkp w Gdansku, to malo
przyjemna pani odeslala mnie z kwitkiem :(
Pozdrawiam, Kuryl


Wejdz na strone Warsu www.wars.com.pl Tam znajdziesz cennik kuszet i wagonow
sypialnych w komunikacji miedzynarodowej.

Pozdrawiam
Maarek





Temat: cena przejazdu Batorym: K-ce - Budapeszt


tak dla orientacji:

"Stacja                         Data   Przyj Per/Tor   Odj.  Per/Tor   Nr
poc.   Uwagi
Warszawa Centralna             08-24                  19:15 IV/8      P
337  T2 RE ZF SW LW
Budapest-Keleti pu             08-25   9:38
Czas podróży: 14:23, kursuje codziennie

 koszt 2 kl w 1str -312 zl +13 zl miejscowka lub 40 zl kuszeta lub 65 zl
miejsce sypialne w 3-osob przedziale

Wszystkie ceny są przeliczane wg aktualnego kursu Euro i zaokrąglone do
pełnych złotych.

Pozdrowienia od "PKP Intercity" sp. z o.o."

na oko to jakies 200zl minus 37% to ok 126zl
pzdr Abacab


 Zniżka uczniowska w komunikacji międzynarodowej nie obowiązuje. Za to jest
duża zniżka jeśli kupujesz bilet w obie strony w komunikacji Polka-Węgry.

Pozdrawiam!
Adam B.





Temat: Gdynia-Berlin : Cena

| Mam dylemat ile to kosztuje, kuszeta normalnie 41 (baz taryfy
specjalnej),do
| Berlina jest miedzynarodowa, to czy obowiazuje jakas dodatkowa oplata ?
no
i
| ile bilet... ?
| jak po wielu probach dodzwonilem sie na informacje pkp w Gdansku, to
malo
| przyjemna pani odeslala mnie z kwitkiem :(
| Pozdrawiam, Kuryl

Wejdz na strone Warsu www.wars.com.pl Tam znajdziesz cennik kuszet i
wagonow
sypialnych w komunikacji miedzynarodowej.

   dzieki bardzo, wreszcie cos znalazlem, a wie ktos moze ile bilecik
normalny kosztuje ?





Temat: Czeska Cegła (Praga-Thessaloniki)
Witam

Dzisiaj dostałem rozkład jazdy koleji Czeskich. I tak na razie go  
rozszyfrowuje. Mam pytanie (z ciekawości)

- ile może kosztować bilet z Pragi do Thessalonik. W rozdzaile  dotyczącym  
komunikacji międzynarodowej znalazłem jeden bezpośredni wagon w w/w  
relacji. Będzie kursował od 8.VI do 25.IX. Odległość 2342 km, czas jazy oj  
długi - wjazd z Pragi 0:46 Przyjaz o 7:13 (54 godziny)

- drugie pyanie - ciekaw czy jeśli PKP wpieło by do Chopina taką kuszetkę  
i prpinało ją w Perov to czy byli by chętni (w sezonie letnim) na taką  
relację - Jak myslicie. Czy w dobie tanich połaczenień samolotwych opłaca  
się organizować takie wagony.

Pozdrawiam
DS





Temat: Warszawa-Poznań - powrót z koncertu dzięki PKP to horror

Wiem, że chyba po 3 godzinach udało się dołączyć 2 wagony (bo ludzie nie dawali odjechać pociągowi).
Ach, to znaczy, ze opoznili odjazd miedzynarodowego o 3h? Dobrze wiedziec.

Co do tego jasnowidzenia, to jak ktoś kupuje bilety i mówi, że chce na pociąg o 0:50 to znaczy, że tym chce pojechać
Takie mowienie jest, tym czym mowienie do kazdego kota: jednym uchem wplywa, drugim wyplywa, bez zadnej obrobki posrodku
Dla kasjerki znaczy to tylko, ze chcesz bilet na pospieszny (czyli wg taryfy P i bez doplatomiejscowek).

Nie zwróciłem uwagi czy było na bilecie napisane na którą godzinę jest ważny (czy był może jakiś przedział godzin)
Od poczatku istnienia PKP nie istnial zaden przedzial godzin dla biletow na trasy powyzej 100 km. Tu czas sie liczy w dniach. Bilet taki jest wazny 2 dni.

Uwaga generalna: jeszcze do niedawna wiekszosc miedzynarodowo-sypialnych przejezdzala przez Polske jako "niedostepne dla osob w komunikacji krajowej".
Ostatnimi czasy kolej dolacza do nich jakis wagon do siedzenia na odcinku krajowym. To miala byc, w zalozeniu, proteza/ersatz/paliatyw, taki uklon w strone pasazerow - a nie regularna oferta. Najczesciej takim wagonem jezdzi prawie nikt, albo kilku desperatow.
Tym razem zdarzylo sie bęc, popyt powalil podaz .



Temat: Punktualnosc (bylo: Re: IC, EC)

 :


| A jak to w ogole jest z mozliwoscia kupowania biletow do stacji
| granicznych na miedzynarodowe? Probowalem kiedys kupic 1. klase
| na Silesie do Zebrzydowic i sie nie udalo, tak samo na Beroline
| do Rzepina. Na Wawel do Rzepina ani na Sobieskiego do Zebrzydo-
| wic (wg relacji znajomych) tez sie nie da. Moze ktos probowal i
| mu sie udalo (chodzi caly czas o 1. klase) albo ktos moze zna
| jakis przepis, ktory tego zabrania.

Nie ma przepisu, ktory generalnie zabrania. Wrecz przeciwnie...

Z tym, ze niektore pociagi mialy/maja dla ruchu krajowego miedzy
przedostania a ostatnia stacja wydzielony jeden wagon drugiej klasy, i
wtedy rzeczywiscie, ale takich pociagow jest malo i nie byly to chyba
nigdy IC/EC.

Natomiast jakies _wewnetrzne_ regulacje PKP zabraniaja sprzedawania na
jeden przejazd kilku biletow - czyli nie kupisz biletu do Zebrzydowic
i na reszte trasy. No, chyba ze robisz to w osobnych kasach 8-)
I poniewaz kasjerki uwazaja, ze jak kupujesz do Rzepina, to wlasnie
dlatego, ze chcesz jechac dalej na inny bilet, to usiluja ci to
utrudnic. Ale NIE MAJA ZADNEGO PRAWA tego robic.

Sam kiedys kupowalem bilet na Sobieskiego do Zebrzydowic, i dopiero w
drugiej kasie sie udalo. A naprawde w Zebrzydowicach wysiadlem...


1. Bilet na Beroline do Rzepina kupisz bez ZADNEGO problemu

"pociag na odcinku Katowice - Zebrzydowice niedostepny dla podroznych w
komunikacji wewnetrznej" bo na tym odcinku jest kontrola celna i biletowa

 MJ






Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
Mnie też ciekawi jaki ten pociąg ma obłożenie.
Najciekawsze jest to, że Cieszyn nie ma żadnego regularnego połączenia z Czeskim Cieszynem komunikacją miejską tylko w soboty ( z racji targu ) 5 kursów rano z Czeskiego Cieszyna i po południu pięć do Czeskiego Cieszyna i to wszystko.

Wiele osób mówi o tym, że regularna komunikacja między miastami by się przydała i wedłyg mnie PKP mogłoby na tym skorzystać bo bilet w cenie 2 zł na tą relację nie jest wygórowany PKS bierze 3 zł

No i układ połączeń (według mnie)

Cieszyn - Czeski Cieszyn
6.45
9.15
12.15
14.15
16.15
18.00

Czeski Cieszyn - Cieszyn
6.55
9.55
12.55
14.55
16.55
18.10

[ Dodano: Czw Sie 28, 2008 15:26 ]
UWAGA UWAGA INFORMACJA POTWIERDZONA, ALE NIE WIADOMO CZY SIĘ ZIŚCI, BO WIADOMO, ŻE W PKP NIC NIE JEST PEWNE NAWET W LISTOPADZIE.

Od nowego rozkładu jazdy będzie kursować nocny pociąg międzynarodowy Stanisław Moniuszko relacji Warszawa Wschodnia - Berlin Lichtenberg przez Kutno, Toruń, Bydgoszcz, Toruń, Krzyż, Gorzów Wlkp, Kostrzyn.

W Krzyżu dołączane będą do niego wagony relacji Kraków - Berlin i Gdynia - Berlin, Kaliningrad - Berlin, a wyczepiane wagony Warszawa - Świnoujście.

Pociąg ma wyjeżdżać z Warszawy o 22 w Berlinie o 8, a z Berlina o 21, w Warszawie po 7



Temat: Pytanie do MK ze Szczecina - dotyczy ruchu Szczecin -Berlin
Ahoj!

bclz schrieb:


Wiem, e z Szczecina je d poci gi do Angermunde z mo liwo i przesiadki
dalej do Berlina.


A czy też wiesz że w tej chwili jest komunikacja zastępcza miedzy
Szczecinem a AngermĂźnde?
zob.
http://bauarbeiten.bahn.de/docs/2007/berlin-bb/infos/RB66_101206_1903...


I moje pytanie brzmi - jaki jest stan faktyczny? Zak adaj c, e doje d am do
Szczecina na godzin powiedzmy 7 rano czyli mam 2 godziny do poci gu do
Angermunde to spokojnie zd e kupi wymieniony bilet - oczywi cie pod
warunkiem , e on dost pny jest w kasach w Szczecinie.
Zatem - czy w kasach w Szczecinie mo na kupi BBT  i je li tak - ile on  w
kasie kosztuje?


Można kupić bez problemu. Nie wiem za ile złotych. Też nie pamiętam w
której kasie, bo jest kasa międzynarodowa, ale tu są tylko "normalne"
bilety kolejowe, a tam nie ma biletów typu VBB czy BBT, i są jeszcze
kasy PKP IC i PKP PR. Ale wciągu dwóch godzin spokojnie znajdziesz
odpowiednie okienko..

Powodzenia, fi





Temat: Rzym

Od ilu osób obowiązuje taryfa grupowa w PKP?

Grupa złożona z co najmniej 10 osób, zorganizowana przez:

szkołę lub uczelnię - w czasie roku szkolnego/akademickiego (par. 46 Taryfy: "Przejazdy dzieci/ młodzieży na wypoczynek w okresie wakacji/ ferii"),
biuro podróży, zakład pracy, parafię, szkołę i uczelnię itp. - przez cały rok (par. 44 Taryfy: "Przejazdy grupowe")
może skorzystać z ulgi 50% na przejazd w klasie dowolnej pociągów Spółki PKP Intercity - pośpiesznych, TLK, Ex, IC.
KB Maniac

Na każde 10 osób płacących za bilet z ulgą 50% - jeden opiekun lub przewodnik jedzie bezpłatnie!

Ulga 50% od opłat za bilety na miejsca do leżenia obowiązuje wyłącznie w wagonach kuszetkowych w pociągach prowadzonych przez spółkę PKP Przewozy Regionalne. Przysługuj ona dla każdego członka grupy (w tym opiekunów i przewodników).

Ulgę stosuje się na podstawie "Karty przejazdu grupy". Wniosek o jej wydanie należy złożyć co najmniej na 14 dni przed zamierzonym wyjazdem.

Ulga nie obowiązuje :

- w klasie 2 pociągów dziennych: pośpiesznych, TLK, Ex, IC, jeżeli grupa rozpoczyna przejazd w piątek, w godz. 14:00 - 20:00

- w pociągach międzynarodowych dostępnych w komunikacji krajowej, w tym (EC)EuroCity.



Temat: Intercity połączy Gorzów z Berlinem i Warszawą
"Stanisław Moniuszko" połączy Gorzów z Berlinem i Warszawą. Chodzi o
międzynarodowy nocny pociąg, który spółka PKP Intercity uruchomi w
nowym rozkładzie jazdy od 14 grudnia. Decyzja ta wieńczy starania
senatora Henryka Macieja Woźniaka o takie połączenie.
Z Gorzowa do Berlina "Stanisław Moniuszko" będzie wyjeżdżał o 6 rano,
a do Warszawy około 23;30. Skład pociągu obejmie wagony sypialne,
kuszetki i wagony z miejscami do siedzenia.

Warto dodać, że na mocy porozumienia, które jutro ma być podpisane,
osoby podróżujące z biletem relacji Gorzów - Berlin - Gorzów będą w
jego ramach bezpłatnie korzystać przez cały dzień z komunikacji
miejskiej w Berlinie. Takie same przywileje w Gorzowie będą miały
osoby legitymujące się biletem zakupionym w Berlinie. W przypadku
biletu tylko w jedną stronę darmowe przejazdy komunikacją miejską będą
obowiązywały przez 2 godziny, co na przykład powinno wystarczyć na
dojazd na berlińskie lotniska.

RMG.FM





Temat: Z miedzynarodowym po Polsce


----- Original Message -----
From: Przemyslaw Kowalik

40% ulga od stawek normalnych, jeżeli podróżny kupuje bilet w relacji

* Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Gdynia, Świnoujście, Szczecin,
Gdańsk, Łódź,
* Ostrava, Prerow, Olomouc, Brno, Praha, Ceske Budejowice, Plzen,
Karlowe Vary.

czyli z Lublina do Czech odpada.


Niekoniecznie - patrz niżej

omiast jesli chodzi o Slowacje


http://www.infokolej.pkp.pl/vade/polska%20slowacja.htm
to mamy

- 40% ulgi - opłata specjalna - od taryfy normalnej na przejazd "tam i

czyli nie ma ograniczenia co do listy stacji ani po stronie .pl ani
.sk.

IMHO mozna by sprobowwac kupic np. Lublin-Wawa-Katowice-Zywiec-Skalite

jazda pociagiem ekspresowotaryfowym z Lublina tylko do Wawy?


Dziś pytałem w kasie o bilet Lublin - Ostrava przez Warszawę
Powrotny kosztuje 79 zł - 30% zniżki wg Pani kasjerki

Czyli opłaca się - 79 zł + 24 zł na miejscówki do Bystrzycy daje nam 103 zł
W komunikacji krajowej zapłacilibyśmy ok. 2 x 55 zł =  110 zł

Czyli lepiej kupić międzynarodowy i napić się za to piwka

Pozdrawiam
Aron





Temat: pytanie w sprawie opoznien na odc. Slupsk - Gdynia


| http://www.pr.pkp.pl/niusy/tresc.php?index=3
| Na tej stronie jest o pociagu Krakow-Poczdam 8-(

Impossible. Mi sie wyswietlily zmiany pomorskie.


Moze kiedys bylo i masz w cache'u przegladarki. Zrob shift-reload.

W tej chwili na stronie http://www.pr.pkp.pl/niusy/nowosci.php
widzimy, co nastepuje:

1) Nowe pociągi RegioPlus 30.04.2003

2) ZMIANY W KURSOWANIU POCIĄGÓW MIĘDZYNARODOWYCH PRZEZ PRZEJŚCIE
GRANICZNE SZCZECIN GUMIEŃCE - TANTOW 29.04.2003

3) ZMIANY W KURSOWANIU POCIĄGU RELACJI KRAKÓW - POTSDAM- KRAKÓW 25.04.2003

4) PKP Przewozy Regionalne spółka z o.o. informuje, że w związku ze
spotkaniem na Polach Lednickich - 7 czerwca 2003 roku, na naszych
stronach ukaże się informacja o tym jak najlepiej dojechać do Lednicy
pociągami z całej Polski. 24.04.2003

5) Informacja dla podróżujących na podstawie biletów wycieczkowych i
turystycznych 17.04.2003

6) Zmiana terminu wycofania pociągów 09.04.2003

7) ZMIANY W KURSOWANIU POCIĄGÓW NA LINII WARSZAWA - SIEDLCE od
   dnia 31 marca 2003r. 01.04.2003

8) Wykaz stacji, na których jest prowadzona sprzedaż sieciowych
   rozkładów jazdy ważnych w okresie od dnia 15.12.2002r. do dnia
   13.12.2003r. 19.12.2002

9) UPRAWNIENIA DO ULGOWYCH PRZEJAZDÓW KOLEJĄ W KOMUNIKACJI KRAJOWEJ
   [Uaktualnione]. 19.12.2002

I to jest wszystko.

  MJ





Temat: Kombinowany bilet Warszawa-Budapeszt - pytania


Mam jednak pytanie - dzis chcialem kupic dwa
bilety studenckie do Zebrzydowic w centrum PKP IC na Dworcu Centralnym
i uslyszalem, ze w tym pociagu nie bede mial zadnej znizki... Chwile
pozniej kupilem w kasie bilet na ww. odcinku na Chopina ze studencka
znizka.. Gdzie tkwi szkopul?


Ach, te nowoczesne centra...
Ulgi ustawowe obowiązują w komunikacji krajowej we wszystkich pociągach danej
kategorii (także międzynarodowych). Jako że Chopin jest pociągiem wg taryfy
M+/W+, a więc odpowiada ustawowemu sformułowaniu "pociąg pospieszny", to
studentowi przysługuje ulga 37% (zgodnie zresztą z cennikiem tego pociągu
dostępnym na intercity.pl).
Nie obowiązują za to w nim ulgi i oferty handlowe, bo tak sobie spółka
postanowiła...





Temat: bilety


Czy wie ktoś ile aktualnie rodzajów biletów znajduję się w sprzedaży w
kasach PKP i ajencyjnych?


Nie bardzo rozumiem pytanie - chodzi o blankiety, kartoniki itd.? Jest tego
masa - instrukcja H-14 obejmuje 2 tomy (w pierwszym - używane w komunikacji
krajowej, w drugim - w międzynarodowej).

Pozdr.
Aragorn





Temat: Koleją na Węgry


Ale przecież taryfy międzynarodowe można w bardzo prosty sposób ominąć;
sprawdza się w komunikacji np. Polska - Czechy, Polska - Słowacja;
Słowacja - Węgry. Fakt, że pewnym utrudnieniem jest kupowanie po kilka
razy
biletu, ale opłaca się.
Przykład:
Poznań Gł. - Bratysława hl.st (powrotny) - cena wg. PKP Wasteels 260 zł,
ja
dojadę za 140 zł. Czy nie opłaca się kombinować przy tak dużej
oszczędności
?!!!


No ale przecież nie o to tutaj chodzi. Czy przeciętny chętny na przejazd
tym pociągiem wie o tym, że można kombinować? Jeśli nawet wie, to
czy wie jak? Jeśli nawet wie jak, to czy odważy się wyskakiwać z pociągu
na każdej granicy jadąc np. z żoną i dwójką dzieci?

Przeciętny chętny zapyta w kasie ile kosztuje bilet i odejdzie zszokowany,
na dodatek zapewne informując o takiej "ofercie" paru znajomych.

Pozdrawiam,
Grzegorz Kapusta





Temat: Odległość p.o. Warszawa Okęcie - Międzynarodowy Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina


Czy może jest tu ktoś, kto orientuje się jak daleko jest z przystanku
osobowego Warszawa Okęcie do Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Fryderyka
Chopina?
Czy tę trasę można pokonać na piechotę, czy lepiej skorzystać z komunikacji
publicznej (wtedy proszę o szczegóły)?
W poniedziałek 11.06.2001 mam zamiar wybrać się z Warszawy do Nowego Jorku
samolotem LO 006, planowy odlot godz. 13.05.
Wiem, że do odprawy biletowo-bagażowo-paszportowo-celnej należy zgłosić się
60 minut przed odlotem.
Mieszkam w Gliwicach i choć lubię podróże kolejowe, nie lubię (może trochę
na przekór Zarządowi PKP S.A.) pociągów kwalifikowanych.


Przy cenie biletu lotniczego to chyba praktycznie roznica nie bedzie
odczuwalna...





Temat: [ZPR][pyt] Spotkanie z Dyr. A.Ch. ?

następuje:


    Przecież tam jeżdżą pociągi. Powidziano Wam dlaczego nie można z nich
korzystać na odcinku Sz. Główny - Gumieńce??? Mówiłem, zamiast snuć jakieś
futurystyczne plany puszczania tam kibli, może na początek namówilibyście
PKP na sprzedawanie biletów na te pociągi, które teraz już tam są. I to w
iliści kilkunastu par dziennie.....


Radmar, rozszerzenie oferty przewozowej o nowe kible to jedno (i tutaj jest
problem z parametrami linii), zaś udostępnienie w komunikacji krajowej (na
dystansie jednej stacji) istniejących pociągów międzynarodowych to drugie
(tu problemem jest niemiecka drużyna nie zaznajomiona z polską taryfą).

pzdr.





Temat: rezerwacja sypialne/kuszetki w pociagach pospiesznych


Witam.
Swojego czasu, jak istniał jeszcze WARS i jego wagony sypialne i kuszetki
jeździły w pociągach pospiesznych, na ich stronie można było zarezerwować
sobie
miejsce do spania albo leżenia. Od czasu przejęcia ich przez IC nie ma już
takiej możliwości?? Nic nie znalazłem na ich stronach. Czy jednak można w
jakiś
sposób zarezerwować takie miejsce??


Informacji o kierunkach kursowania wagonów sypialnych i z miejscami do
leżenia w komunikacji krajowej i międzynarodowej i aktualnych cenach biletów
udziela PKP Intercity Sp z o.o.

(wg stron warsu, można spróbować ;D)





Temat: [ZPR][pyt] Spotkanie z Dyr. A.Ch. ?


Radmar, rozszerzenie oferty przewozowej o nowe kible to jedno (i tutaj
jest
problem z parametrami linii), zaś udostępnienie w komunikacji krajowej (na
dystansie jednej stacji) istniejących pociągów międzynarodowych to drugie
(tu problemem jest niemiecka drużyna nie zaznajomiona z polską taryfą).


    Problemem jest PKP (dokładniej zasada "nie bo nie") a nie niemiecka
drużyna.

    A może ktoś mnie uświadomi jak jest na Odcinku Muszyna - Leluchów -
Plavec???
Np. w poprzednim rozkładzie były pociągi
Muszyna-M.Poprad-Leluchów-Circ-Orlov-Plavec. Zatrzymujące się na wszystkich
stacjach, pociągi te na całej trasie były zapewne obsługiwane przez jedną
drużynę. Więc dlaczego tam się dało/daje kupić np. bilet Muszyna-Leluchów??
    To słowacka drużyna jest taka genialna, że może pojąć polskie zawiłości
taryfowe, czy też słowacka taryfa jest tak prosta, że nawet polski kierpoć
ją zrozumie!? A tak poważnie, dlaczego tam się dało a w Szczecinie nie da
się i już????





Temat: Koleją na Węgry


Bo ceny za przejazd granicy są zbrodnicze!


Ale przecież taryfy międzynarodowe można w bardzo prosty sposób ominąć;
sprawdza się w komunikacji np. Polska - Czechy, Polska - Słowacja;
Słowacja - Węgry. Fakt, że pewnym utrudnieniem jest kupowanie po kilka razy
biletu, ale opłaca się.
Przykład:
Poznań Gł. - Bratysława hl.st (powrotny) - cena wg. PKP Wasteels 260 zł, ja
dojadę za 140 zł. Czy nie opłaca się kombinować przy tak dużej oszczędności
?!!!

Pozdrawiam,
 _______________________________________________________

 http://republika.pl//radekx | ICQ 276192912 | GSM (0 - 691) 361 - 268
\______________________Poznań 2004_______________________/





Temat: Wątek moralny - czyli o pobieraniu miejscówek do sieciowych

Czyli proponujesz sprawiedliwość Kalego, albo swoisty zajazd na PKP?
Powinieneś wiedzieć, że wg przepisów międzynarodowych podróżny jadący za granice musi mieć bilet - z tego właśnie powodu tak trudno kombinować na Węgrzech.


Jakie przepisy lamie uskuteczniajac przejazd kombinowany? Poprosze o konkretne zapisy z taryfy...
Wytlumacz mi dlaczego kolej za taka sama usluge potrafi zainkasowac wieksza kase, tylko dlatego, ze pociag przejezdza granice? Dlaczego cena biletu nie rowna sie sumie cen biletow zarzadow przez ktore pociag przejezdza? To jest dopiero uczciwe

Co do przejazdu na Węgry to wczoraj robilem koleczko Bratislava - Szob - Budapest - Gyor - Bratislava. Kombinowac nie trzeba, bo jest bardzo korzystna oferta na komunikacje Słowacja - Węgry. Węgierskie druzyny potrafia byc "nadgorliwe". Wczoraj w Bathorym Pani tez sie mocno zdziwila widzac nasze bilety (w pierwszym momencie stwierdzila, ze sa zle, bo powinnismy wracac przez Ĺ turovo - na szczescie na biletach bylo wyraznie napisane, ze mozna jechac na nich przez Rajke). Szkoda tylko, ze "laicy", ktorzy ze mna jechali w pierwszym odruchu spanikowali "O jejku co to bedzie?". Tylko doglebna znajomosc taryfy uchrania Cie przed doplacaniem. Pani odpuscila gdy zobaczyla, ze trafila na goscia, ktory wie o co chodzi... Czy to jest OK?

Nie generalizuj bo np. mnie wielokrotnie zasugerowano, żebym sobie kupował bilety tylko na odcinek graniczny. Czemu nie powiedziano tego Tobie - nie mam pojęcia...



Temat: Konferencja prasowa PKP i podwyzka TCV
Przeczytalem sobie
http://www.infokolej.pkp.pl/vade/konf/4.htm.
co nastepuje

Komunikacja  międzynarodowa

<cytat
W wyniku umów międzynarodowych, wraz ze zmianą rozkładu jazdy,
wprowadzane są przez zarządy kolejowe, korekty cen i opłat
przewozowych w komunikacji międzynarodowej. W roku bieżącym, od 10
czerwca, zmianie ulegają opłaty za przejazd na liniach prawie
wszystkich kolei europejskich. Są to wzrosty wynoszące od kilku do
kilkunastu procent. Również PKP S.A. wprowadza zmianę taryf. Stawki
obowiązujące w komunikacji międzynarodowej na PKP nie były zmieniane
od  24 maja 1998r. Obecna ich skala wzrostu podyktowana jest
poziomem cen obowiązujących w komunikacji krajowej
</cytat
<komentarz
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
No tak ;-(
</komentarz
<cytat
oraz wzrostem kosztów przewozowych. Zgodnie z zaleceniem
Międzynarodowego Związku Kolei (UIC) Podkomisji   Ceny, do stawek
taryfowych na odcinku PKP włączono dopłatę pobieraną do pociągów
objętych dopłatą w zryczałtowanej wysokości. Tak więc przy przejeździe
w komunikacji międzynarodowej pociągiem EuroCity na odcinku PKP,
podróżny nie będzie otrzymywał odrębnego biletu  dopłaty do pociągu
EC.

I to IMHO jest ciekawe. Bez watpienia przy jezdzie na bilecie
miedzynarodowym pociagiem miedzynarodowym nie kaza doplacac
przykladowo 17 PLN za EC. Ale co w przypadku przesiadek z/do pociagow
krajowych kwalifikowanych? Np. mam bilet TCV
Lublin-Warszawa-Wroclaw-Praga i chce jechac Lubuszaninem do Warszawy i
dalej Bohemia? Zaplace te dyche za Lubuszanina czy nie?
A np. Lublin-Warszawa-Katowice-Ostrawa i Bys3ca + Sobieski? Za
Sobieskiego raczej doplaty nie wezma ale co z Bys3ca???

Przykładowe nowe opłaty przedstawiono w poniższej tabeli.    

Porównanie cen: dziś i po 10.06. (kl. 2)

Relacja
 do dnia 9.06.2001
 od dnia 10.06.2001

Warszawa   Berlin
 33,24 EUR (119,99 PLN)
 41,58 EUR (150,10 PLN)

Warszawa   Wilno
 28,84 EUR (104,11 PLN)
 31,62 EUR (114,15 PLN)

Warszawa   Budapeszt
 59,85 EUR (216,06 PLN)
 62,80 EUR (226,71 PLN)

Warszawa - Praga
 42,55 EUR (153,61 PLN)
 50,80 EUR (183,39 PLN)

Warszawa   Moskwa
 60,37 EUR (217,94 PLN)
 64,85 EUR (234,11 PLN)

Warszawa - Kijów
 43,14 EUR (155,76 PLN)
 47,45 EUR (171,29 PLN)

1 EUR = 3,61 PLN po kursie obowiązującym na PKP na dzień 28.05.2001r.

PKP w tym temacie bardzo ciekawie kursuje -
Wg www.money.pl kurs sprzedazy EUR w NBP  wynosil 3.4862!!!

Przemek





Temat: Kolejny sukces, czyli rozklad na www


Poszukajcie sobie wieczornego pociagu z Warszawy do Szczecina. A potem
jeszcze lepiej do Lobza.


--------------------------------------------------------------------------------

3.  Warszawa Centralna  03.01.03      23:30  P 344  KW S ZF KM  
   Szczecin Dąbie     5:40          
  czas podróży: 6:10; Kursuje codziennie, oprócz 20., 22. Kwi  

No cóż, rozchodzi ci się pewnie o to, że P344 to jest Kasztanowiec? Ale
zwróć uwagę, że od biedy to połączenie jest do zaakceptowania, bo jest
to spalny Warsu,  a jak już było omawiane na grupie, na to połączenie
Kurs bileta nie sprzeda, ale można kupić u kondiego "w miarę wolnych
miejsc".
--------------------------------------------------------------------------------

4.  Warszawa Centralna  04.01.03      4:37  P 1248  S KM  
   Poznań Gł.     8:02  8:12  P 390  SW  
   Szczecin Dąbie     10:52          
  czas podróży: 6:15; Kursuje So  

Natomiast to połączenie to jest mistrzostwo, bo P 1248 to przecież
Saratow-Berlin i tu chyba nie ma żadnego formalnego wybiegu, żeby nim
pojechać na krajowym bilecie. Zresztą nie wiem, czy można do niego kupić
w kasie PKP nawet bilet międzynarodowy, bo chyba te jadące ze wschodu są
niewidoczne w Kursie....
Podsumowując, jeśli P 1248 jest niedostępny w komunikacji krajowej i do
tego złożony wyłącznie z niepolskickh wagonów, to powyższe połączenie
jest bez sensu nawet jeżeli kondi zechce sprzedać miejsce leżące do
Poznania. OTOH teoretycznie można by kupić bilet TCV
Warszawa-Szczecin-Grambow (mniejsza w tej chwili o cenę), i do niego
próbować dokupić miejsce leżalne bo przecież były to wtedy przejazd w
komunikacji miedzynarodowej ;-)


Rece i nogi...


Masz pretensję, że wyszukuje najszybsze połączenia ;-)?


  MJ
PS. A kiedys byl taki rozklad, ze przynajmniej mozna bylo odhaczyc
"nie uzywac pociagow miedzynarodowych w kraju"...


A czy czasem to nie eliminowało wszystkich międzynarodowych, także tych
siedzących?

Przemek





Temat: PKP nie chce pieniędzy! ( długie)
Miejsce akcji: Wrocław, dworzec główny
Czas: piątek, 1 czerwca 2001, godzina 15.00

Przy każdej kasie kolejka powyżej 30 osób (cała szerokość dworca), nic
się nie rusza, a ja o 15.31 mam IC do Poznania. Patrzę -- jest jedna
kasa z krótką kolejką. Po chwili stania zaobserwowałem dziwne zjawisko:
co kilkanaście sekund ktoś z mojej kolejki ucieka. Bardzo szybko
zostałem czwratą osobą od czoła kolejki. Wtedy zorientowałem się, że na
szybie jest napis "sprzedaż biletów w komunikacji międzynarodowej". Co
chwilę ktoś pytał czy tu nie ma biletów krajowych, ale nikt nie umiał
odpowiedzieć. Mnie już było wszystko jedno. Byłem taki zmęczony, że
gdyby się okazało, że nie ma, to robiłbym awanturę kierownikowi kasjerek
do godziny 15.29, a następnie kupił bilet u kierpocia (firma płaci). W
końcu Pan drugi w kolejce powiedział, że są, tylko trzeba płacić kartą.
Po pięciu minutach odszedł klient od okienka, Pani pierwsza w kolejce
kupiła bilet krajowy za kartę, Pan drugi to samo. W międzyczasie co
chwilę do kolejki dołączały się jakieś osoby z kartami lub bez,
organizowały się zespoły kilkuosobowe z jedną kartą itp. Po Panu drugim
był Pan trzeci (przede mną). On kupił miejscówkę krajową za... GOTÓWKĘ.
Ja poprosiłem o bilet i miejscówkę do Poznania. Nie było słowa
sprzeciwu. Natomiast na moje pytanie czy można płacić gotówką padła
zdecydowana odpowiedź "NIE!" Pytanie dlaczego klient przede mną kupił
bilet za gotówkę, a ja nie mogę spotkało się z niewyraźnym tłumaczeniem,
którego większość zatrzymała się na grubej szybie z okienkiem, przez
które z trudnością można przecisnąć dłoń z kartą. Zapłaciłem oczywiście
plastikiem (autoryzacja karty trwała dobrą minutę - przez ten czas
spokojnie można sprzedać następny bilet). Następnie kupiłem bilet Pani
za mną, która nie miała karty (opłata za wypisanie w pociągu wyniosłaby
prawie połowę ceny biletu); WCzc. Pani Kasjerka nie mrugnęła nawet okiem
na to, że drugi raz dostała moją kartę. Na moje ponowne pytanie jaki
jest interes kolei w tym, żeby nie przyjmować gotówki pokazała mi
naklejką "VISA" na szybie. Po prostu powrót komuny. Durne przepisy,
które przy użyciu chłopskiego rozumu i ludowej mądrości trzeba omijać.

Teraz pytam każdego z Was: czy to jest normalne? Czy ktoś już się
spotkał z podobną sytuacją? Czy WCzc. P. Kasjerka nie powinna wylecieć
przypadkiem z pracy za świadome narażanie własnej firmy na niepotrzebne
koszty? Po co otwierać kasę mięzynarodową jeśli brakuje kas krajowych?





Temat: Kilka trudnych pytań


| Jak pisałeś w grudniu ub. roku "można (...) w myśl par. 11 ust. 3 TOB
odbyć
| przejazd
| bez dopłaty "do stacji położonej na przedłużeniu relacji wymienionej na
| bilecie
| (...), jeżeli nowa stacja przeznaczenia mieści się w tej samej strefie
| odległości co pierwotna stacja przeznaczenia"". (Jak się orientuję podróż
| taka musi być kontynuowana tym samym pociągiem.)
| Pytanie brzmi: jak powinno to wyglądać w pociągach kwalifikowanych (czy na
| ten dodatkowy odcinek należy kupić dodatkową "miejscówkę")?

| W tej kwestii brak regulacji w przepisach. Logicznie rozumując - nie ma
| konieczności nabywania drugiej dopłaty. Natomiast miejsce wskazane w
dopłacie
| można zajmować do czasu zjawienia się innego pasażera, posiadającego dopłatę
| ("miejscówkę") na to miejsce. Konduktor powinien nam wtedy wskazać inne
wolne
| miejsce.

Ja spotkalem sie z takim przypadkiem w IC Wawel. Osoba jechala z Niemiec do
Opola,
ale po rozmowie komorkowej stwierdzila, ze pojedzie do Gliwic (albo Katowic) i
wtedy konduktor wypisal nowey bilet z Opola (to logiczne)+ nowa miejscowke na
ta
trase.


Sorka za odgrzanie "starego" wątku, ale zerknąłem do Ważnych Przepisów ;-) i
znalazłem potwierdzenie swojej "teorii" do powyższego przypadku:

(Regulamin Przewozu Osób, §17, ust. 11)
W pociągu, na odcinku PKP, podróżnemu z biletem komunikacji międzynarodowej,
zamierzającemu odbyć przejazd:
  1) poza stację przeznaczenia wskazaną na bilecie - należy wydać nowy bilet od
pierwotnej do nowej stacji przeznaczenia. Jeżeli przejazd dalszy odbywa się w
pociągu objętym dopłatą, nie wydaje się nowej dopłaty a podróżny może zajmować
to samo miejsce tylko do czasu zgłoszenia się innego podróżnego, posiadającego
dopłatę ze wskazaniem tego miejsca (...)

Czyli konduktor - w przypadku opisanym przez G. Piotrowskiego postąpił
niezgodnie z przepisami :-(

Pozdr.
Aragorn





Temat: taryfa TCV (troche dlugie)
Mam pytanie: czy dobrze rozumiem, ze PKP sprzedajac bilety miedzynarodowe
korzysta z taryfy TCV? Czy gdzies w sieci mozna znalezc cennik w zaleznosci
od km? Czy taryfa ta (liczona w Euro) jest jednakowa dla calej Europy? Bo na
stronach ZSR znalazlem cos takiego:
http://dop.slovakrail.sk/c_medzinarodne_zsr.html
Czy moge przyjac ze obowiazuje to na PKP rowniez?

Probowalem sie dzis dowiedziec na dworcu w Kedzierzynie - Kozlu o cene
biletu KK - Cadca (przez Bohumin, C. Tesin). Wiem, ze bilety kombinowane sa
tansze, ale tak przez ciekawosc chcialem to sprawdzic. Na dworcu otwarte
dwie kasy, akurat nie odjezdza zaden pociag wiec podszedlem  i zapytalem. Od
razu zbiegly sie wszystkie trzy osoby (2 kasjerki + informacja) i zaczely
szukac w grubym zeszycie. Po okolo 5 minutach pani wstukala odpowiedni
numerek w KURS i wyskoczyla cena: 136 zl za bilet T/P.  Poniewaz wczesniej
sprawdzilem na stronach PKP, ze w komunikacji ze Slowacja (plus tranzyt
przez Czechy) obowiazuje znizka 40 % (przy zakupie T/P). Oczywiscie pani w
kasie stwierdzila ze nic takiego nie ma. Na moje nalegania zaczela wklepywac
w komputer rozne numery taryf, po czym stwierdzila, ze 40% nie, ale moze mi
sprzedac ze znizka 30 %. Tu sie troche zdziwilem i zapytalem czy moze
jeszcze poszukac, moze znajdzie numerek dla znizki 90%. Pani nie zrozumiala
dowcipu. Troche sie wkurzylem i zapytalem czy moze poprosic kogos kto umie
sprzedawac bilety. Pani zaczela sie tlumaczyc, ze takiej oferty nie ma ale
ona sprawdzi relacje Katowice - Cadca. I rzeczywiscie okazalo sie ze w
takiej relacji mozna kupic ze znizka 40% choc w ofercie na stronach PKP nie
bylo zadnego ograniczenia co do stacji poczatkowej lub koncowej. Cena za
powyzszy bilet (wciaz T/P) wynosila okolo 86 PLN. Podziekowalem i jak zwykle
w duchu poklalem troche na niekompetencje pracownikow PKP. W domu
skorzystalem z tabeli slowackiej i wyszlo mi cos dziwnego:
bilet KK - Cadca km. 127 wg tabeli 8.60Euro a wiec 17.20 Euro w obie strony.
Ze znizka 40% daje to 10.3 Euro a wiec okolo 40 PLN.
Skad taka duza roznica, przeszlo dwukrotna?
Czyzby PKP miala inna tabele TCV?
Nic z tego nie rozumiem.

Pozdrawiam

MM





Temat: Jak do Pragi?
Kilka drobnych uwag...

[...]


3. Gdy pociag rusza z Zebrzydowic zaczynamy sie modlic zeby nie
przyszedl kanar (i jednoczesnie
  przygotowujemy dla niego danine=2-3 PLN)


Konduktor prawie na pewno przeprowadzi jednak kontrole biletów na odcinku
Katowice-Zebrzydowice. No i widzac bilet tylko do Zebrzydowic od razu bedzie
mial chyba prawo zazadac biletu na dalsza czesc trasy. Ma prawo pewnie
bowiem zakladac, ze na odcinku "niedostepnym dla podróznych w komunikacji
wewnetrznej" kontrolowany delikwent NIE MA PRAWA wysiasc juz w
Zebrzydowicach, w przeciwienstwie do wskazan biletu.
W zyciu zdarzaja sie konduktorzy nieprzekupni. Moze lepiej wiec od razu
przed podróza dokupic bilet miedzynarodowy na odc. Zebrzydowice-Petrovice
?!??
Osobiscie jechalem omawaina trasa jeden jedyny raz w zyciu w 1996 r. Po
pokazaniu przeze mnie biletu tylko do Zebrzydowic konduktorka powiedziala,
ze to troche przymalo. Na szczescie mialem jeszcze bilecik
Zebrzydowice-Petrovice....


4. W czasie 4h podrozy do Zebrzydowic przygotowujemy sie kondycyjnie
(nie pic za duzo %) do
  krotkiego, acz intensywnego wysilku fizycznego, ktory czeka nas na
stacji Petrovice


No wlasnie...A ja moge miec jednak juz na terenie Polski ochote na %.
Ponadto gdy usiluje szybko biegac, to potem jestem spocony. I nie lubie
tloku przed kasa. Moze lepiej powiedziec czeskiemu kanarowi juz w
Petrovicach, ze chcialoby sie u niego kupic bilecik za doplata na dalsza
czesc podrózy. Chyba powinien pójsc na to ??!?

I teraz jeszcze mam bardzo naiwne (ze az glupie) pytanie.
Po cholere PKP i CSD funduja podróznym taka gimnastyke??! Nie lepiej od razu
dac podróznym mozliwosc kupna tych biletów juz od razu w Warszawie po
"ludzkiej" cenie ?!?!!
Przeciez znalazloby sie co najmniej paru ludzi, którzy chetnie pojechaliby
na wycieczke do Pragi pociagiem, a kupno biletu miedzynarodowego, to dla
nich zbyt duzy wydatek. Bieganie w Petrovicach byloby ujma na ich honorze.
Prawdopodobnie dodatkowe dochody uzyskane na tych podróznych w znacznej
czesci (a moze i z nawiazka) pokrylyby straty na sprzedawaniu od tej chwili
wszystkich biletów po nizszej cenie...

Pozdrawiam wszystkich,
Grzegorz Perczak





Temat: Nocnikiem z Berlina do Szczecina


A mi w kasie powiedzieli, =BFe mo=BFna kupi=E6 bilet relacji Kaliningrad-
Koszalin, ale dopiero w Kaliningradzie :/
To po co ten poci=B1g zatrzymuje si=EA na polskich stacjach? Aha, a na
informacji mi=EAdzynarodowej PKP te=BF mi powiedziano, =BFe uda mi si=EA
wsi=B1=B6=E6 w ten poci=B1g i nikt mi przecie=BF nie zabroni wysi=B1=B6=E6
=
:/
A z Kaliningradu do Szczecina te=BF si=EA nie da pojecha=E6? Bo Szczecin to
ju=BF prawie niemieckie miasto :)


Według murarskiego wydawnictwa "CEGŁA" prezentującego rozkład jazdy PKP
pociąg ten jest niedostępny w komunikacji RŻD(Rosjanie)-PKP(Polacy).Dostępny
jest w komunikacji PKP(Polska)-DB(Niemcy),więc dlatego pewno staje na
stacjach w Polsce.Poza tym Podlasiak jest pociągiem naszym i ta "doczepka"
musi się zatrzymać siłą rzeczy.
Pewnie że nikt nie zabroni wysiąść,choć czytałem w tej słupskiej gazecie, że
niby wagony są zamknięte przez konwojentów jak tylko ruszy ciuchcia z
Wejherowa.Ale to można zawsze wysiąść oknem:)
Tylko czy uprzejmi i mało biurokratyczni[:)] Rosjanie wydadzą taki bilet?
Szczerze wątpie.
A to że panie w kasach międzynarodowych różne rzeczy mówią,dowodzi bezsensu
istnienia tego pociągu w obecnej formie, i same panie się gubią jak to z nim
jest.
Moim zdaniem,powinno sie zrobić bezpośredniaka Kaliningrad-Berlin przez
Słupsk,Gdynie jako osobny pociąg a nie doczepka psująca rozkład Podlasiakowi.
Powinien on być tez dostępny we wszystkich trzech relacjach międzynarodowych
czyli PKP-RŻD,RŻD-DB,PKP-DB. W krajowej to nie musiałby być dostępny.Czy
naprawdę tak trudno coś takiego wymyślić?





Temat: Warszawa-Poznań - powrót z koncertu dzięki PKP to horror
Wszystkim odradzam podróżowanie PKP ponieważ to złodzieje i oszuści. Wczoraj kupiłem bilety na dzisiejszy pociąg o godzinie 0:50 z Warszawy do Poznania (tak samo jak ok 1000 czy nawet więcej innych osób), a pkp podstawiło pociąg z jednym wagonem (reszta wagonów to były sypialniane międzynarodowe do których nie było wstępu). W dodatku pociąg się spóźnił o godzinę. Nie dość, że nikt się nie zainteresował, że biletów sprzedano 15 razy więcej niż jest miejsc w pociągu i nie zostały dostawione dodatkowe, to pieniądze zwrócone za bilet były pomniejszone o wartość 15% biletu! Wystarczy policzyć sobie jaki dobry interes zrobiła ta złodziejska spółka. Jeśli założyć, że wszyscy pasażerowie jechali tylko do Poznania (pierwsza stacja gdzie się zatrzymywał pociąg pośpieszny) i byli studentami, to każdy zapłacił ok. 35 zł za bilet. Jeśli bilety zwróciło 900 osób, to pkp UKRADŁO pasażerom 4725 zł! Coś tu chyba jest nie tak z polityką kolei. Jeszcze wspomnę tylko o tym, że z Poznania wracałem do Wągrowca ponad 2 godziny komunikacją zastępczą i zamiast być planowo o 7:00 w domu (gdybym wracał pociągiem o 0:50) przyjechałem dopiero o 15! Aż żal jeździć czymś takim. Dlatego odradzam wszystkim podróż pociągami.
Tak noc na dworcu centralnym w Warszawie dużo bardziej zapadnie mi w pamięci niż koncert Iron Maiden. Jeśli ten pociąg o 0:50 jechał do Poznania 6 godzin, to cieszę się, że jednak nie udało mi się do niego dostać. Czy ktoś z Was wziął jakieś namiary na kierownictwo PKP? Bo chciałbym napisać jakieś zażalenie na tę bandę oszustów i złodziei. W ramach walki z PKP polecam gdziekolwiek się da robić im antyreklamę za to jak nas potraktowali.

Mature chyba masz? Nie wstyd Ci? Iwan

Błędna kategoria forum. To nie Kolejaczki a PKP Przewozy Regionalne. Ostrzeżenie. wIC



Temat: Eurokody na PKP
W dzisiejszym Zyciu Warszawy ukazal sie nastepujacy artykul (chyba juz
nie prima aprilis?)

Od czerwca br. zamiast tradycyjnych biletow kolejowych bedziemy kupowac
w kasach PKP tzw "eurokody" - wynika z planow Polskich Kolei
Panstwowych, o ktorych informuje PAP. Kolej liczy na to, ze dzieki
eurokodom wyeliminowane zostana przejazdy "na gape".
Eurokody trzeba bedzie wprowadzac na specjalnej klawiaturze umieszczonej
przy drzwiach wagonu. Mechanizm drzwi bedzie polaczony z komputerem
rejestrujacym sprzedaz kodow, beda sie wiec one automatycznie zamykac,
jezeli ktos zechce wprowadzic inny numer niz na eurokodzie. W kasach PKP
beda sprzedawane eurokody dziewieciocyfrowe - w komunikacji krajowej i
siedmiocyfrowe - w komunikacji miedzynarodowej, wraz z trzycyfrowym
subkodem do drzwi toalet i wagonu WARS-u.
W pierwszym okresie wprowadzania w zycie nowego systemu, eurokody beda
sprzedawane jedynie w miastach wojewodzkich. Dopiero po 2000 roku system
ten obejmie kasy PKP w calym kraju. Natomiast do konca czerwca zostana
zalozone mechanizmy kodowe we wszystkich skladach. PKP nie wyklucza, ze
w pierwszym okresie wdrazania nowosci niektorzy pasazerowie moga miec
pewne klopoty przy korzystaniu z uslug kolei.
Eurokody maja dostosowac polskie przewozy do standardow Unii
Europejskiej, ktore unijne wladze zamierzaja wprowadzic w 2000 roku.
Nowy system zacznie funkcjonowac w Polsce nawet o pol roku wczesniej niz
w UE.
PKP zapowiada tez uruchomienie tzw. eurowagonow na trasie
Warszawa-Bruksela i Warszawa-Strasburg. Tymi luksusowymi wagonami beda
podrozowac urzednicy bioracy udzial w naszych negocjacjach z Unia
Europejska. Koszt eurowagonow PKP ma pokryc ze srodkow wlasnych.

?????????????????????
świateczne pozdrowienia
Pawel Wojtczuk





Temat: Nie mozna kupic biletow na ostani pociag z Warszawy do Katowic
Nie można kupić biletów na ostatni pociąg z Warszawy do Katowic

  Marcin Pietraszewski 24-10-2004 , ostatnia aktualizacja 24-10-2004 20:37

Ostatni bezpośredni pociąg odjeżdżający z Warszawy na Śląsk to Szopen do
Wiednia. Jednak pasażerowie, którzy chcieliby pojechać nim do Katowic,
muszą kupić bilet do... Ostrawy. - To przecież pociąg międzynarodowy-
tłumaczą całkiem poważnie kolejarze

- Taki debilizm może się zdarzyć tylko w naszym kraju - wścieka się
Marta J. z Sosnowca. Kilka dni temu razem z rodziną wróciła z wakacji w
Hiszpanii. Ich samolot wylądował wieczorem na warszawskim Okęciu. Na
dworzec kolejowy dotarli punktualnie o godz. 21. Z rozkładu jazdy
wynikało, że ostatni pociąg do Katowic odjechał kilkadziesiąt minut
wcześniej.

- O godz. 21.40 jest osobowy do Częstochowy, a tam możecie się przesiąść
na pociąg do Katowic. Na miejscu będziecie o 5.32 - poradziła im
kasjerka. Zapomniała jednak dodać, że w Częstochowie na przesiadkę
trzeba czekać trzy godziny.

Pani J. nie wiedziała już, co robić, kiedy usłyszała, jak przez megafony
zapowiadają pociąg pospieszny Szopen do Wiednia. Najbliższą stacją, na
której się zatrzymuje są... Katowice. Odjazd zaplanowano o godz. 21.35.

- Ręce mi jednak opadły, kiedy pani w kasie powiedziała, że nie może mi
sprzedać biletów do Katowic, bo to pociąg międzynarodowy - relacjonuje
Marta J. Kasjerka powiedziała jej, że co prawda można nim pojechać, ale
trzeba by kupić bilet do Ostrawy. - A że wysiądziecie w Katowicach to
już wasza sprawa - proponowała kasjerka. Koszt to ok. 200 zł od osoby,
czyli mniej więcej tyle samo, ile za samolot do Pyrzowic.

Pani Marta i jej rodzina podjęli jeszcze jedną próbę i zapytali
konduktora z Szopena, czy mogą podróż do Katowic spędzić na korytarzu
lub w Warsie. Ten stanowczo odmówił. W tej sytuacji J. kupili bilety na
osobowy do Częstochowy. W domu byli na śniadanie.

W biurze prasowym PKP nie chcieli rozmawiać z nami w tej sprawie.
Twierdzili, że za Szopena odpowiada niezależna spółka Intercity. Jej
rzeczniczka Anna Rosiek potwierdziła nam, że na pociąg nie sprzedaje się
biletów w komunikacji krajowej.

- On prowadzi wyłącznie wagony z miejscami do spania lub leżenia.
Pasażerowie, którzy jechaliby do Katowic na korytarzu, mogliby zakłócać
spokój tym w przedziałach - tłumaczy Rosiek. Jej zdaniem jedynym
rozwiązaniem byłoby dołączenie do składu wagonu z miejscami siedzącymi.
- Z ekonomicznego punktu widzenia jest to jednak niemożliwe - mówi
rzeczniczka.

Marta J.: - Teraz mnie już nie dziwi, że kolej narzeka na brak pieniędzy.





Temat: Klimatyzowane kasy na wrocławskim dworcu
Na stacji Wrocław Główny otwarto Centrum Obsługi Klienta PKP Intercity. Jest to trzeci, po warszawskim i poznańskim, taki punkt w kraju, stworzony z myślą o kompleksowej obsłudze podróżnych.

Komunikat prasowy spółki PKP Intercity:

COK to miejsce, w którym podróżujący z Intercity pasażerowie uzyskują profesjonalną i kompleksową obsługę. Prowadzona jest tu przedsprzedaż i sprzedaż biletów w komunikacji krajowej i międzynarodowej, pasażer może tu również uzyskać informację na temat rozkładu jazdy pociągów, skomunikowań, cen biletów i ofert promocyjnych. Jednym słowem zdobyć wszelkie niezbędne informacje o tym, jak najkorzystniej i najtaniej podróżować.

Wrocławskie Centrum, a w zasadzie Centra, bo do dyspozycji klientów Intercity oddaje dwa COK-i – duży i mały, powstały na terenie dworca Wrocław Główny w pomieszczeniach dawnej poczekalni i biura obsługi podróżnych.

Prace budowlane w dużym COK-u rozpoczęły się pod koniec maja bieżącego roku. Inwestycja wymagała przeprowadzenia gruntownego remontu od wymiany istniejących instalacji elektrycznych i wodnych, przez szeroki zakres prac adaptacyjnych – tynki, oświetlenie, po zmianę wystroju i aranżację wnętrza. Zachowany jednak został zabytkowy charakter wnętrza. Mały COK wymagał jedynie prac adaptacyjnych dostosowujących pomieszczenie do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Do dyspozycji klientów Intercity oddaje dwa nowoczesne, klimatyzowane wnętrza. W dużym COK-u czynnym codziennie od 9.00 do 20.30 sprzedaż biletów na pociągi Spółki prowadzona będzie przy czterech stanowiskach kasowych. Mały COK czynny będzie całodobowo. Stanowiska kasowe w COK-ach będą dodatkowymi punktami sprzedaży, obok już funkcjonujących kas Intercity na Dworcu Głównym.

Pracownicy COK-u to osoby wykwalifikowane, z doświadczeniem w obsłudze podróżnych, znajomością języka angielskiego i niemieckiego. Z usług Intercity korzysta wielu cudzoziemców, dla których władający minimum jednym językiem obcym pracownicy COK-u stanowią źródło informacji o kraju i zasadach podróży koleją.

Poza Wrocławiem, Centra Intercity funkcjonują w Warszawie i Poznaniu. W styczniu bieżącego roku COK na warszawskim Dworcu Centralnym obchodził pierwsze urodziny. COK w Poznaniu został uruchomiony w maju tego roku. Dziennie, w skali roku, z usług Centrum w stolicy korzysta średnio około 200 - 250 osób. Spółka już prowadzi prace na otwarciem kolejnych takich punktów – będą to COK-i w Szczecinie ( otwarcie 03.08.07) i Gdańsku.







źródło: PKP Intercity



Temat: Prezes PKP Intercity
Moje sostrzeżenia odnosnie PKP Intercity (w mniejszym lub wiekszym

stopniu dotyczą prezesa, który powinien czuć się odpowiedzialny z

firmę):

plusy:
- PKP IC dostrzega ludzi biedniejszych - wprowadzenie TLK
- Tani Bilet w TLK - jeszcze tańsze i przyciągające podróże
- Tania Kuszetka - miejsca leżące wreszcie dostrzega biedniejszych,
chcacych komfortowo podróżować w nocy
- Super Bilet - przyciąganie do najwyzszej marki
- LATAWIEC - PKP IC wyszło do ludzi młodych, zazwyczaj chcących
potrózować tanio
- ochrona w nocnych TLK - większe bezpieczeństwo
- zdeklasowane jedynki w nocnych TLK - komfortowa podróż
- własne kasy biletowe nie tylko w Warszawie
- IC26 - ulga 33% w EC i IC dla wszystkich nie mających ukończonych 26
lat
- modrnizacje wagonów - coraz wyższy komfort jazdy

minusy:
- wyniszczanie PKP PR - przejęcie ich najlepszych pociągów i zrobienie
z nich InterRegion, a obecnie TLK
- niejasna ilosć tanich biletów i brak słowności - na stronie było
info, że ważne cały rok, a w podstawie prawnej co chwilę termin jest
wydłużany
- co wyżej, tj wydłużanie terminu taniej kuszetki i jej brak w PKP PR,
a przecież PKP IC zarządza WARSem zarządzającym kuszetkami
- Super Bilet - szkoda, ze tylko jesienią i wiosną
- LATAWIEC - nie rozumiem ograniczania oferty w pociągach
międzynarodowych dost. w komunikacji krajowej (IC WAWEL i BWE)
- zdeklasowane jesynki - zamiast nich i nocnych TLK miały dalej być
NEX, a w nich sliperetki
- kasy biletowe - np. w Koszalinie kasjerka i tak wiekszość biletów
sprzedaje na PKP PR, a w wielu kasach PKP IC kasjerki o ofercie własnej
firmy wiedzą mniej niż koleżanki z kas PR
- wagony - jakość SŁUPI można by dystktować czy nie gorsza (a co
najwyżej równa) pociągowi pospiesznemu RYBAK
- niepotrzebna kategoria IC+. Powinno być tylko IC gwearantujące:
bezpłatny poczęstunek, pełną klime, 6-miejscowe dwójki, wagon
restauracyjny, sliperetke i przedziały menażerskie w kl1, najwyzsze
predkości i najkrótszy czas jazdy
- zarzedzanie dworcem Warszawa Centralna - 16 kas PKP IC czynnych
od7:00 do 20:00 ( w pozostałych godzinach około 10) - przerażające są
kolejki do kas
- brak newslera i aktualnych informacji na stronie (w czerwcu nic się
nie pojawiło o wydłużeniu oferty tanich biletów)
- propaganda sukcesu - chwalenie się większą ilością pociągów w nowym
rozkładzie (a w zasadzie kilkoma weekendowo-wakacyjnymi)



Temat: PKP PR podpisały umowę z Krajowym Rejestrem Długów
Dłużnicy PKP trafią na listę KRD

Dane osób, które uporczywie nie płacą kar za jazdę koleją bez biletu, trafią do Krajowego Rejestru Długów. PKP Przewozy Regionalne i KRD podpisały 28 czerwca umowę w tej sprawie.
Wpisanie do rejestru może oznaczać trudności z pozyskaniem kredytu w banku.

Największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce zamierza zdyscyplinować gapowiczów i skłonić ich do kupowania biletów - informują PKP PR i KRD we wspólnym komunikacie.

PKP Przewozy Regionalne obsługują ponad 3 tysiące połączeń regionalnych w 15 województwach. Ponadto każdej doby uruchamia ponad 300 pociągów pospiesznych, łączących największe miasta i regiony oraz ponad 200 pociągów międzynarodowych, z czego większość w komunikacji przygranicznej. W minionym roku z usług PKP PR skorzystało ponad 161 mln pasażerów.

Każdego miesiąca kontrolerzy wyłapują 14 tysięcy gapowiczów, z czego ok. 30-40 proc., mimo wystawionych wezwań do zapłaty, nie reguluje stosownych należności. Po dwukrotnym wezwaniu do zapłaty, sprawy trafiają do sądów. W ciągu minionych pięciu lat prawomocne nakazy sądowe zostały nałożone na 145 tysięcy gapowiczów. W tym okresie straty PKP PR z powodu nieopłaconych przejazdów wyniosły 43 mln zł.

Krajowy Rejestr Długów zgromadził dotychczas informacje o 194 tysiącach dłużników, z czego 68,3 proc. to firmy, a 31,7 proc. - konsumenci. Z informacji zebranych od przedsiębiorstw korzystających z usług KRD wynika, że aż 58 proc. dłużników reguluje swoje należności z obawy przed umieszczeniem w rejestrze. Dzięki współpracy z KRD wierzycielom udało się odzyskać dotychczas 555 mln złotych - informuje KRD na swoich stronach internetowych.

Źródło: PAP



Temat: Taryfa w ruchu miedzynarodowym
Witam,
Na stronie PKP znalazlem informacje:

  8. Ulgi kolejowe w komunikacji Polska - Czechy
 (...)

 pomiędzy stacjami polskimi i czeskimi znajdującymi się w odległości
 do 70 km od punktów granicznych po stronie polskiej i czeskiej
 obowiązują:
 - opłaty za przejazd z ulgą 70% od stawek normalnych na przejazd
 osób,
 (...)
Chcialbym sie dowiedziec o szczegoly stosowania tej ulgi, tj.:
 - czy taki bilet (np. na trasie Walbrzych Miasto - Mezimesti -
   Walbrzych Miasto) moge kupic na dowolnej stacji, czy tez na
   jakiejs wyznaczonej (np. w odleglosci do 70 km od granicy
   albo na stacji rozpoczecia podrozy)
 - czy istnieje przedsprzedaz tych biletow, tzn. czy moge kupic
   stosowny bilet na kilka dni przed rozpoczeciem podrozy, czy
   tez musi ti nastapic w dniu wyjazdu

   czy tez mozna date powrotu ustalic przy zakupie

Po drugie chcialbym wiedziec, czy jest gdzies do zdobycia (w formie pliku,
programu, serwera www etc.)
informacja na temat taryf stosowanych w międzynarodowym ruchu pasazerskim.
Chcialbym wiedziec dajmy
na to, ile kosztuje bilet Wroclaw-Lisbona-Wroclaw. Jest to istotne (jak
sadze nie tylko dla mnie) z punktu
widzenia planowania podrozy, a w tej chwili pozostaje mi jedynie pojsc do
kasy, odstac swoje w kolejce,
zdenerwowac srodze pania kasjerke i innych kolejkowiczow i uzyskac niepewna
informacje (tak mi sie juz
pare razy zdarzylo). A tak w ogole to mysle, ze swietnie by bylo, gdyby PKP
udostepnialo taka sama informacje na swoim serwerze (przeciez bilety
wystawia system komputerowy, wiec i baza danych, i niezbedne
algorytmy sa!). Ale jakos mi sie wydaje, ze to nigdy nie nastapi... :-(((

 Z gory dziekuje za informacje
Mikolaj





Temat: Mamy w końcu upragniony nowy rozkład jazdy PKP 2007/2008!
Od 9 grudnia nowy rozkład jazdy regionalnych pociągów PKP

Od 9 grudnia br. obowiązywać będzie nowy rozkład jazdy pociągów PKP Przewozy Regionalne. Na trasy wyruszy blisko 3 tys. 700 pociągów, czyli ok. 300 więcej niż obecnie - poinformował w czwartek rzecznik spółki Łukasz Kurpiewski.

PKP Przewozy Regionalne to największy kolejowy przewoźnik pasażerski. Pod tym szyldem kursują nie tylko pociągi regionalne (na obszarze 15 województw), ale także pociągi dalekobieżne pospieszne (łączące największe miasta i regiony w kraju) oraz międzynarodowe, w tym w ruchu przygranicznym.

W nowym rozkładzie jazdy 2007/2008 kursować będzie 3159 pociągów regionalnych, 349 dalekobieżnych pospiesznych oraz 180 pociągów międzynarodowych, w tym 154 w komunikacji przygranicznej.

Spółka PKP Przewozy Regionalne uruchomi m.in. nowe połączenia z Warszawy do wielu regionów kraju. Np. na linii białostockiej między godziną 15.20 a 18.20 pociągi będą odjeżdżały co godzinę. Z kolei na trasie do Krakowa między 10.50 a 16.50 - co 2 godziny. Zaś do Opola będzie można dojechać najkrótszą trasą - przez Częstochowę. W wakacje zostanie uruchomiony pociąg z Warszawy do Mikołajek (Warmińsko-Mazurskie).

Wiele pociągów ma mieć wydłużone trasy, co pozwoli połączyć np. Lublin ze Szczecinem, Lublin z Gdynią, Przemyśl i Zamość z Bydgoszczą, Zakopane ze Świnoujściem oraz Wrocław z Suwałkami.

Zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym, pociągi regionalne są dotowane przez samorządy województw, zaś pociągi dalekobieżne pospieszne (międzywojewódzkie) finansuje budżet państwa.

Rzecznik spółki przypomniał też, że w tym roku PKP Przewozy Regionalne po raz pierwszy w swojej 6-letniej historii nie przyniesie straty - wynik finansowy zostanie zbilansowany. W porównaniu z poprzednim rokiem poprawi się aż o 142 mln zł.

Stanie się tak dzięki m.in. bardziej efektywnemu wykorzystaniu potencjału przewozowego, większemu zaangażowaniu samorządów województw w pokrywaniu deficytu oraz wzrostowi przychodów ze sprzedaży biletów, co ma związek ze wzrostem liczby podróżnych.

Źródło: http://wiadomosci.o2.pl/?s=257&t=435800



Temat: ZLOT WIATRÓWKOWY I WSCHODNIE MISTRZOSTWA HFT FRONT WSCHODNI
Rozkład jazdy busów spod dworca głównego PKP (aktualność niepotwierdzona):

Krężnica Jara przez Zemborzyce (czas jazdy 20 min) cena biletu 2 zł:

5.25A, 6.35A, 9.15A, 10.40A, 11.45A, 13.05A, 14.35A, 15.45A, 17.10F, 18.25F.

A - nie kursuje w niedziele i święta.
F - kursuje w dni robocze od poniedziałku do piątku.

Jak widać w piątek są wszystkie, w sobotę nie ma dwóch ostatnich a w niedzielę pusto jednak to raczej problemem nie będzie bo prawdopodobnie w niedzielę będą rozjeżdżać się ludzie i będzie można się z kimś zabrać.

Rozkład jazdy pociągów ze stacji Lublin Główny:

EDIT (1): sesja wygasa a więc po po prostu tak:
Link do rozkładu

Jak widać jest nieźle.

Przystanek w Krężnicy Jarej jest może niecały kilometr od terenu ośrodka.

Autobusy komunikacji miejskiej którymi można dojechać z dworca głównego PKS na dworzec główny PKP:

Z przystanku nr 088 (TYSIĄCLECIA - zamek/PKS) - przystanek znajduje się po przeciwnej stronie ulicy Tysiąclecia niż dworzec PKS - Autobus nr 34 jedzie bezpośrednio pod dworzec PKP i tam ma końcowy. W dni powszednie autobus kursuje co jakieś 10 min., w soboty co 15 min., a w niedzielę co jakieś dwadzieścia kilka minut.

Dodam, że hala Międzynarodowych Targów Lubelskich, gdzie odbywać sie będą prezentacje (zapowiada się nieźle) znajduje się kilkaset metrów od dworca PKP.

EDIT (2): Z centrum Lublina (ul. Okopowa) jeździ do Krężnicy autobus komunikacji miejskiej nr 8 - przystanek jest jakieś 100 metrów od ośrodka.

Dalsze informacje dotyczące dojazdów (między innymi autem) będą podawane na bieżąco.

Pozdrawiam




Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 81 rezultatów • 1, 2, 3
Szablon by Sliffka